halfmysize.blogg.se

Hej! Här får ni följa med i min vardag, där det blir en kombination av livet som småbarnsmamma och lite annat smått och gott. Kul att ni ville titta in!

Jojo

Kategori: Allmänt

Jag måste väl säga att jag kvalificerar in under jojobantare, även om jag inte vill. Om jag hade fortsatt neråt från början eller stannat och sedan fortsatt hade jag varit i mål för längesen. Istället har jag fått gå ner samma kilon om och om igen. Man går ner några kilon och sen upp några, ner några till och sen upp...och så håller det på. Av olika anledningar. Brist på motivation, saker som händer i livet, kroppen som inte fungerar som den ska. Ja det beror på lite olika. Jag har ju väldigt svårt att gå ner, är alltid så avis på alla andra som bara kan justera om lite och börja tappa. Nej, nej här är det blod svett & tårar! Nolltolerans när det gäller kosten annars stannar det upp direkt. Jag har experimenterat länge nu för att försöka hitta något som passar mig. Som funkar och som man inte tröttnar på direkt och det känns som att jag har hittat rätt. 

Jag har även satt upp mindre mål och tar ett i taget, istället för att sätta upp det stora målet direkt så tar jag ett delmål i taget och sätter sedan upp ett nytt. Då känns det inte lika långt kvar. Jag har nu kommit ner i en vikt som är den lägsta jag haft under den här perioden sen jag började min resa. Men jag har varit här förut men sedan gått upp igen. Så det är nu resan börjar igen för mig, för bara några hekto ner nu och jag är på väg på riktigt! Dessa kilon har jag inte gått ner förut, det är en skön känsla. Och dessa kilon tänker jag bara gå ner en gång. EN gång, och sedan fortsätta nedåt. Det är slut på jojon nu! 

Ni som aldrig behövt kämpa med detta ska bara veta vilken resa det är. Hur svårt det är och vilken tid det tar. Hur mycket det försvårar när allmänheten inte kan acceptera att man inte äter saker, men vaddå du måste ju unna dig nångång, en kan du ju ta osv. Stötta istället för att försöka dra ner en i fördärvet. Jag kan inte unna mig och jag kan inte ta en, men jag väljer det själv. Jag säger inte att jag inte får, jag säger att jag inte vill! Just nu känner jag att jag har all tid i världen och jag tänker kämpa mot mitt mål. Jag vill må bra och känna mig nöjd med mig själv igen. Jag vill känna igen mig själv och le när jag ser mig själv i spegeln. Beslutsamhet. Ska bli kul att se vad som hänt till nästa vecka, om några hekton försvunnit som gör att jag börjar nalla på nya kilon, för nu ska dom bort!!!

Långt inlägg, säkert skittråkigt för er att läsa. Men det är här jag skriver om mitt liv, om mina tankar och funderingar.

Ha en bra söndag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: