halfmysize.blogg.se

Hej! Här får ni följa med i min vardag, där det blir en kombination av livet som småbarnsmamma och lite annat smått och gott. Kul att ni ville titta in!

Update

Kategori: Allmänt

Första semesterveckan är över och trots vädret är jag nöjd. Vi har haft jättemysigt och gjort lite allt möjligt. Men självklart hade det inte skadat med lite sol och värme och ett par dagar på stranden, men man får tydligen hålla ut till nästa år.

I tisdags trotsade vi vädret och åkte ut till Nynäs för lite fiske. Vi åt lite lunch när vi kom ut och så gick vi ner till bryggorna för att meta lite. Dock vann vädret:( Det blåste satan och fanns ingen fisk så vi gav upp rätt fort. Åkte förbi City Gross på vägen hem och sprang på Kalle & Linda som bjöd in på en spontangrill så kvällen spenderades hos dom ute i Sjösa. Mycket trevligt:)

Sen har jag försökt ha rutin på att promenera en timme om dagen och det har gått bra och det är så skönt att komma ut lite:)

Onsdagen städade och donade vi hemma och avslutade sen dagen med middag på Hamnmaggan med Sylvia & Martin. Blev en ceasarsallad med räkor, to die for! Riktigt jäkla god! Sen avslutade vi med glass på Aktersnurran.

Torsdagen spenderade jag och Tyra ute i Stigtomta hos Simone och tjejerna. Vi hade picknick i lekparken och bara hängde hela dagen. Var inte hemma förrän runt 21-tiden. Oscar & Victor höll på och bygga om altantaket här hemma under tiden så nu är det inte mycket kvar:)

I fredags var vi med Carro & Jonte och barnen en sväng till Paltorpshage. Jag tycker det var jättebra och Tyra hade jätteroligt! Sen åkte vi till svärfar som är här för lite grill till kvällen och avslutade med att sova hos svärmor när vi ändå var i Björnlunda.

Efter frukost i lördags begav vi oss ut till skogen, plockade svamp och blåbär. Hur mysigt som helst. Blev en kantarellmacka innan jag och Oscar begav oss hemåt igen. Tyra är dock kvar hos farmor och kommer hem först imorgon. Dom har fått lite kvalitetstid och vi har fått tid att röja ordentligt här hemma. Men jag måste ju erkänna att jag saknar ihjäl mig efter henne, nästan så jag hämtade hem henne redan idag men jag fick hålla mig. Imorrn är hon hemma igen:)

Idag fick jag ordentlig sovmorgon och vaknade först 10.30 utvilad och pigg:) I med lite frulle och sen kom Jutta hit för en promenad, lite kaffe och skitsnack! Alltid trevligt! Sen har jag och älsklingen röjt, plockat, donat och åkt till tippen med en jävla massa skit. Älskar att slänga grejer! 

Så, det var ett litet sammandrag av vår vecka. Måste bli bättre på att ta bilder oxå, har ju lovat mig själv att göra ett litet album med våran semester sen.

Nu blickar vi framåt mot en ny vecka:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: