halfmysize.blogg.se

Hej! Här får ni följa med i min vardag, där det blir en kombination av livet som småbarnsmamma och lite annat smått och gott. Kul att ni ville titta in!

Semipermanent mascara

Kategori: Allmänt

Tänkte jag skulle göra ett litet inlägg om den nya grejen jag håller på och testar. Var så sjukt trött på att sminka mig och kleta på mascara varje morgon för att sedan gnugga av varje kväll, bara färgning funkar ju inte för då får man ju fortfarande inte dom där fylliga fransarna man vill ha och förlängning är inget för mig. För mycket underhåll och rätt dyrt med för min smak. 

Så då fick jag höra talas om den här nya semipermanenta mascaran som man går till salong och fixar som ska hålla 3-4 veckor. Måste testa var min reaktion. Sagt och gjort. I onsdags var jag där hos Lina i Södertälje. Lite info om vad som görs:
Jag kan säga att det var väldigt avkopplande så jag lyckades t o m somna ett par gånger. Är riktigt nöjd än så länge, ser ut som att jag har mascara på mig hela tiden. Sååå skönt när man vaknar på morgonen och typ är "redo"
att sticka iväg. Testade även att duscha med det idag, var lite nervös om det skulle släppa eller nåt men det gick hur bra som helst och inget blev förstört. Nu får vi se hur länge det håller, jag håller tummarna och än så länge är jag helnöjd! Det kostade 595:- så billigare än förlängning + att det inte sliter på ens egna fransar:) Lite bilder på hur det blev på mig, observera att kl är 5-6 på morgonen på före/efter-bilden så jag ser väl inte aspigg ut men det bjuder jag på ;) Är ju rätt stor skillnad iaf!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: